Interjú a Delta TM ügyvezetőjével, Major Tiborral
Megkérdeztük Major Tibort, a Delta TM ügyvezető igazgatóját, hogy mi történt velük és a DiGiCo pultjaikkal az elmúlt években, mik voltak a legnagyobb sikerélmények és milyen további mérföldkövek várhatóak az elkövetkezendő időszakban.
1. Mióta dolgoztok DiGiCo Pultokkal?
A konkrét válasz előtt egy benyomást kell megemlíteni - a DiGiCo történelemnek is jelentős állomása - ami nem más mint, hogy Magyarországon megjelent egy Soundtracs keverőpult, ami perspektivikusan teljesen ámulatba ejtő volt. Innen egy nagy ugrás a 2010-s évek, amikor elérhetővé váltak az SD széria termékei. Ebben az időben tanultuk meg, hogy fel és lefelé kompatibilisek a keverők. Sok éves turnézás közben az SD11i mentése megjelent SD8-n, SD9-n, és az álom SD7-n is.
2. Milyen megfontolás mentén, milyen lehetőség miatt?
A megfontolást, illetve a döntési mechanizmust nagyban segítette a személyes tapasztalat, aminek objektív jellemzője volt a megbízhatóság, szabadsági fok, folyamatos fejlesztés, a terméktámogatás nemzetközi felülete, és a flexibilitás. A végleges elköteleződést megelőzte egy piaci felmérés, miszerint a nagyobb induló és folyamatban lévő Koncertsorozatok, TV produkciók, Színházak milyen központi elemére helyezik a hangsúlyt, - a digitális világ tekintetében-, ahol egyértelmű volt a DiGiCo keverőcsalád térhódítása. A fentiek tükrében hoztuk meg a döntést, amit az élet később igazolt. Számtalan periféria, optikai hálózat, szoftveres fejlesztés, és a végén “Quantum” világgal.
3. Milyen előadókkal, nagyprodukciókkal dolgoztatok együtt 2022-ben, milyen pultokkal? (Kiemelten foglalkozzunk itt a SZINNEL és az esetleges más nyári fesztiválokkal)
2022 - DiGiCo - és a Delta kapcsolata egyértelműen a Szegedi Ifjúsági Napokra mutat, ahol számos hazai és nemzetközi produkciónak lehettünk rental partnere. A nemzetközi fellépőket tekintve, ki kell emelni:
Jason Derulo; Rag‘n’Bone Man; és Tom Grennan produkcióját.
Egy pillanatra fel kell idézzük a 2019-s SZIN headliner-t Salvatore Ganacci-t, - amit SD12-n kevertünk -, mert ennyi év távlatából is mosolyt csal a színpadi jelenségével a cégen belül mindenki arcára.
De, hogy ne csak a fesztiválról essen szó, a közelmúltban részt vehettünk pultjainkkal olyan produkciókban, mint a John Malkovich in The Music Critic és a Lara Fabian aréna koncert.
A konkrét válasz előtt egy benyomást kell megemlíteni - a DiGiCo történelemnek is jelentős állomása - ami nem más mint, hogy Magyarországon megjelent egy Soundtracs keverőpult, ami perspektivikusan teljesen ámulatba ejtő volt. Innen egy nagy ugrás a 2010-s évek, amikor elérhetővé váltak az SD széria termékei. Ebben az időben tanultuk meg, hogy fel és lefelé kompatibilisek a keverők. Sok éves turnézás közben az SD11i mentése megjelent SD8-n, SD9-n, és az álom SD7-n is.
2. Milyen megfontolás mentén, milyen lehetőség miatt?
A megfontolást, illetve a döntési mechanizmust nagyban segítette a személyes tapasztalat, aminek objektív jellemzője volt a megbízhatóság, szabadsági fok, folyamatos fejlesztés, a terméktámogatás nemzetközi felülete, és a flexibilitás. A végleges elköteleződést megelőzte egy piaci felmérés, miszerint a nagyobb induló és folyamatban lévő Koncertsorozatok, TV produkciók, Színházak milyen központi elemére helyezik a hangsúlyt, - a digitális világ tekintetében-, ahol egyértelmű volt a DiGiCo keverőcsalád térhódítása. A fentiek tükrében hoztuk meg a döntést, amit az élet később igazolt. Számtalan periféria, optikai hálózat, szoftveres fejlesztés, és a végén “Quantum” világgal.
3. Milyen előadókkal, nagyprodukciókkal dolgoztatok együtt 2022-ben, milyen pultokkal? (Kiemelten foglalkozzunk itt a SZINNEL és az esetleges más nyári fesztiválokkal)
2022 - DiGiCo - és a Delta kapcsolata egyértelműen a Szegedi Ifjúsági Napokra mutat, ahol számos hazai és nemzetközi produkciónak lehettünk rental partnere. A nemzetközi fellépőket tekintve, ki kell emelni:
Jason Derulo; Rag‘n’Bone Man; és Tom Grennan produkcióját.
Egy pillanatra fel kell idézzük a 2019-s SZIN headliner-t Salvatore Ganacci-t, - amit SD12-n kevertünk -, mert ennyi év távlatából is mosolyt csal a színpadi jelenségével a cégen belül mindenki arcára.
De, hogy ne csak a fesztiválról essen szó, a közelmúltban részt vehettünk pultjainkkal olyan produkciókban, mint a John Malkovich in The Music Critic és a Lara Fabian aréna koncert.
4. Milyen előadókkal, nagyprodukciókkal voltak a DiGiCoval közös pályafutás során a legemlékezetebb produkciók és ezeken milyen pultokkal voltatok jelen?
SD7 - SD5 - SD10 - SD12
A fenti sor tekintetében meg kell említeni olyan körülményt is hogy FOH tech.-support-t biztosítottunk koncerten, mert ugyan a pult utazik a turnéban, de a kiszolgáló személyzet cserélődik körülötte, mint például Bocelli Belgrádi koncertje.
A tenor szólamnál maradva, az Il Volo Eastern European Tour -Budapest, Pozsony, Ljubljana és Zágráb- kell megemlíteni, ahol mind a FOH és monitor funkcióban DiGiCo-k dolgoztak (itt jegyezném meg, mint generál kivitelezőknek sokkal kevesebb időt és energiát kellett fordítani az optikai hálozatos keverőkre, mint mondjuk a függönyökre).
Nem kis kihívás volt technikailag a Szabadságkoncert - 30 Éve Szabadon, ahol hazai viszonylatban a legnagyobb ID számmal ellátott DiGiCo rendszer működött egyidejűleg, három különálló, de mégis kapcsolódó színpadi monitor keverés tekintetében, aminek a fókusz pontjában egy SD7 szerepelt több mint 160 input, és több mint 40 out ponttal.
52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus, ahol nagy hangsúlyt kellett fektetni a rendszerek közötti kommunikációra (távolság és redundancia), ebben volt segítségünkre az összes pultot és sd-racket összekötő Optocore hálózat is.
SD7 - SD5 - SD10 - SD12
A fenti sor tekintetében meg kell említeni olyan körülményt is hogy FOH tech.-support-t biztosítottunk koncerten, mert ugyan a pult utazik a turnéban, de a kiszolgáló személyzet cserélődik körülötte, mint például Bocelli Belgrádi koncertje.
A tenor szólamnál maradva, az Il Volo Eastern European Tour -Budapest, Pozsony, Ljubljana és Zágráb- kell megemlíteni, ahol mind a FOH és monitor funkcióban DiGiCo-k dolgoztak (itt jegyezném meg, mint generál kivitelezőknek sokkal kevesebb időt és energiát kellett fordítani az optikai hálozatos keverőkre, mint mondjuk a függönyökre).
Nem kis kihívás volt technikailag a Szabadságkoncert - 30 Éve Szabadon, ahol hazai viszonylatban a legnagyobb ID számmal ellátott DiGiCo rendszer működött egyidejűleg, három különálló, de mégis kapcsolódó színpadi monitor keverés tekintetében, aminek a fókusz pontjában egy SD7 szerepelt több mint 160 input, és több mint 40 out ponttal.
52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus, ahol nagy hangsúlyt kellett fektetni a rendszerek közötti kommunikációra (távolság és redundancia), ebben volt segítségünkre az összes pultot és sd-racket összekötő Optocore hálózat is.
5. Emelj ki kérlek két nagyobb esemény az idei nyárról és mesélj róluk egy kicsit (milyen pultok voltak ott, mik voltak a körülmények, képek, videók, ha vannak) (Kiemelten foglalkozzunk itt a SZINNEL és az esetleges más nyári fesztiválokkal)
A 2022-s SZIN ebben a tekintetben is mérföldkő volt az életünkben, mert a nemzetközi tapasztalatoknak megfelelően “mobil keverőpult raktárat” létesítettünk, ahol a produkciók igényeiknek megfelelően választhatták ki a nekik leginkább megfelelő rendszert (természetesen előzetes egyeztetés után), mint az SD7 Quantum, Quantum 338, SD12-96, SD-Rack 32Bit, Optocore hálózat, DMI-Waves és számos outboard.
6. Emelj ki kérlek az őszi szezonból is hasonlóan 1-2 eseményt emeljetek ki és foglaljatok össze (akár jövőbelit is, amit nagyon vártok és tudjátok, hogy DiGiCoval fogtok ott dolgozni).
A hazai szórakoztató televíziózás zenei tehetségkutatójában, öt héten keresztül nonstop dolgoztak a Quantum 338 és SD12-96 pultok, számos digitális formátum, vezetékes és vezeték nélküli rendszer közt.
Az ősz egyik zenei gyöngyszeme John McLaughlin magyarországi koncertje, ahol SD12-96 pultunkon kevert a produkció német hangmérnöke. Itt Optocore rendszer biztosította a kapcsolatot a keverő és a perifériák között. A koncertet követően mindenki elégedetten és boldogan távozott, ami a legfontosabb ismérve az elmúlt több mint egy évtizedes közös kapcsolat a DiGiCo és köztünk.
A 2022-s SZIN ebben a tekintetben is mérföldkő volt az életünkben, mert a nemzetközi tapasztalatoknak megfelelően “mobil keverőpult raktárat” létesítettünk, ahol a produkciók igényeiknek megfelelően választhatták ki a nekik leginkább megfelelő rendszert (természetesen előzetes egyeztetés után), mint az SD7 Quantum, Quantum 338, SD12-96, SD-Rack 32Bit, Optocore hálózat, DMI-Waves és számos outboard.
6. Emelj ki kérlek az őszi szezonból is hasonlóan 1-2 eseményt emeljetek ki és foglaljatok össze (akár jövőbelit is, amit nagyon vártok és tudjátok, hogy DiGiCoval fogtok ott dolgozni).
A hazai szórakoztató televíziózás zenei tehetségkutatójában, öt héten keresztül nonstop dolgoztak a Quantum 338 és SD12-96 pultok, számos digitális formátum, vezetékes és vezeték nélküli rendszer közt.
Az ősz egyik zenei gyöngyszeme John McLaughlin magyarországi koncertje, ahol SD12-96 pultunkon kevert a produkció német hangmérnöke. Itt Optocore rendszer biztosította a kapcsolatot a keverő és a perifériák között. A koncertet követően mindenki elégedetten és boldogan távozott, ami a legfontosabb ismérve az elmúlt több mint egy évtizedes közös kapcsolat a DiGiCo és köztünk.
megjelenés dátuma: 2023.03.17.